مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مرداد 1401 ساعت 07:572022-08-09سياسي

سنت های محرم در شرق مازندران| از جبرییل خوانی تا اجتماع بزرگ در محرم + فیلم


ماه محرم برای همه مردم سرزمین مان ایران پر از عشق و دلدادگی و ارادت به امام حسین(ع) و یارانش است و این دلدادگی ها اما در مناطق مختلف براساس فرهنگ ها و آداب و رسوم خاص خود برگزار می شود.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ مریم نظری مازندران استان علوی ایران اسلامی همواره در ارادت و دلدادگی به اهل بیت(ع) زبانزد بوده و هستند و در این راستا براساس آداب و رسوم خاص برنامه های مختلفی را برگزار می کنند و مردم شرق مازندران هم هر ساله ماه محرم را به شیوه های مختلف برگزار و در سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به سوگ می نشینند و عزاداری می کنند.

در این بین توجه به آداب و رسومی که از گذشتگان شان به یادگار مانده است؛ میراث به جامانده ای است که در شرق مازندران با شور و نوای خاص برگزار می شود و از سیاه پوش کردن خیابان ها و معابر گرفته تا آیین های مختلف عزاداری، تشت گذاری، علم گردانی، جوشی خوانی، جبرییل خوانی، اطعام دهی، خیمه سوزان عاشورا و شام غریبان و همه و همه  گامی برای حرکت در مسیر حسینی و بزرگداشت عزا و مجالس حسینی است.

  در این بین اما برخی از آداب و رسوم، مختص مکان ها و روستاهای خاص است و در آن روستا با سوز و گذار بیشتری برگزار می شود که برخی از این آیین ها در تاسوعا و عاشورای حسینی در ذیل می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنت های محرم در شرق مازندران| از جبرییل خوانی تا اجتماع بزرگ در محرم + فیلم

سنت های محرم در شرق مازندران| از جبرییل خوانی تا اجتماع بزرگ در محرم + فیلم